امسال دولت یک ریال هم برای مترو پرداخت نکرده است
نوشته شده توسط : مینا احمدی

امسال دولت یک ریال هم برای مترو پرداخت نکرده است

  • امسال دولت یک ریال هم برای مترو پرداخت نکرده است

    به نقل از ایران مسافر:

    مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: دولت از ابتدای سال تاکنون یک ریال هم برای توسعه مترو پرداخت نکرده است و این در حالی است که ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه توسعه مترو می‌شود.

    به گزارش ایران مسافر، هابیل درویش در مراسم بهره‌برداری از ۵۸ واگن مترو و اتوبوس‌های تک‌کابین و همین طور استفاده از اتوبوس‌های برقی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود ورود ۵۸ واگن به ناوگان حمل‌ونقل ریلی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است که ۲۰۰ هزار سفر به سفرهای مترو اضافه می‌شود.
     
    وی افزود: از سال گذشته توجه ویژه‌ای به تولیدات داخلی شده است که در راستای اقتصاد مقاومتی گام‌هایی را برداریم.
     
    مدیرعامل شرکت مترو تهران بیان داشت: در قسمت تجهیزات ثابت مترو ۷۰ درصد این تجهیزات در کشور تولید می‌شود و با حمایت بیشتر می‌توانیم نسبت به تولیدات بیشتر واگن اقدام کنیم.  
     
    درویش افزود: دولت وعده داده است ۱۲۰۰ واگن را برای شهر تهران تأمین کند که اگر این وعده محقق شود بیش از ۸۰ درصد  
     
    وی گفت: وضعیت تولید واگن در شرکت واگن‌سازی تهران سالانه ۴۰۰ دستگاه است که در صورت تأمین ۱۲۰۰ واگن مترو می‌توانیم این ظرفیت را تا ۶۰۰ واگن افزایش دهیم و حتی سایر استان‌های کشور نیز از این واگن‌ها استفاده کنند.  
     
    مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: انصاف نیست که هر شهر با یک سازنده وارد مذاکره شود و نسبت به خرید واگن اقدام کند چرا که تمامی امکانات ریلی در تهران وجود دارد.  
     
    درویش افزود: در حال حاضر ۹۰ کیلومتر خط مترو در تهران در حال ساخت است که در جهان ۵ تا ۳ کیلومتر مترو همزمان ساخته می‌شود لذا دولت باید توجه ویژه‌ای به ساخت مترو داشته باشد.
     
    وی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون یک ریال از دولت برای ساخت مترو پول دریافت نکرده‌ایم و هزینه ساخت مترو ماهی ۲۰۰ میلیارد تومان است که شهرداری به تنهایی این هزینه را پرداخت می‌کند و این بار را به دوش کشیده است.  
     
    مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: در مترو هر گونه بهره‌برداری از جمله سیاسی می‌توان کرد و حتی برای خدا نیز می‌توان کار کرد.





:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: